Navštivte s námi Lidickou galerii, která se nachází uprostřed nových Lidic, asi 500 m od Památníku Lidice. V průběhu školního roku jsou pro vás připraveny tematické výstavy s doprovodným vzdělávacím programem.
MŠ – Poprvé do galerie
Přijďte poprvé navštívit galerii! Zjistíte, že galerie může být zajímavým místem - plná her, zábavy a poznání. Stanete se sochami, malíři i zkušenými návštěvníky. Program formou dramatických a výtvarných metod.Žáci se seznámí s prostorem galerie, pravidly chování a základními pojmy (galerie, umělec, sochy, živý obraz, umělecké dílo). Program rozvíjí představivost a fantazii dítěte, spolupráci skupiny a schopnost vyjádřit svůj vlastní názor k výtvarnému dílu. Každé dítě si odnese vstupenku, kterou si samo zakoupí, návštěvnický průkaz a vlastní výtvarné dílo.
MŠ - Galerie plná smyslů
Žáci se seznámí s výstavou galerie formou příběhu a her. Program je zaměřen na rozvoj smyslového vnímání, žáci objevují podstatné vlastnosti předmětu, vnímají a rozlišují věci pomocí hmatu. Na základě tvořivých činností vstupují do příběhu, spolupracují a rozvíjí svou představivost.
1. stupeň ZŠ – Poprvé do galerie
Žáci se seznámí s prostorem galerie, pravidly chování a základními pojmy (galerie, umělec, sochy, živý obraz, umělecké dílo). Program rozvíjí představivost a fantazii dítěte, spolupráci skupiny a schopnost vyjádřit svůj vlastní názor k výtvarnému dílu. Každé dítě si odnese vstupenku, kterou si samo zakoupí, návštěvnický průkaz a vlastní výtvarné dílo.
1. stupeň ZŠ – Galerie plná smyslů
Žáci se seznámí s výstavou galerie formou příběhu a her. Program je zaměřen na rozvoj smyslového vnímání, žáci objevují podstatné vlastnosti předmětu, vnímají a rozlišují věci pomocí hmatu. Na základě tvořivých činností vstupují do příběhu, spolupracují a rozvíjí svou představivost.
1. stupeň ZŠ (určeno pro 4. až 5. třídy) - Po stopách pana Z - edukační program k výstavě "S Čechy už jsem skončil"
Kdo byl pan Z a proč o něm máme celou výstavu? Jak se pracuje s 3D perem a co všechno se mohlo stát jednomu člověku během 75ti let? Během programu si žáci zkusí pracovat s 3D pery. Pomocí didaktické hry se žáci dovědí o době, ve které pan Z žil, a na konci programu se vše propojí v jeden příběh.
2. stupeň ZŠ - Příběh jednoho života - edukační program k výstavě "S Čechy už jsem skončil"
Kolik státních rozhodnutí se stanoví během jednoho života a jak nás tyto události ovlivňují? Jaké rozhodnutí se už staly a jak je vnímáme? Co přesně se dozvíme např. v listině základních práv a svobod? Na základě příběhu jednoho člověka budou žáci pracovat s tématikou ovlivňování našeho života na pozadí politických událostí/rozhodnutí. Vytvoří si časovou osu, budou pracovat s publikací ¾ ze 100 a zjistí, jaké dojmy v nich může zanechat přepis textů důležitých politických dohod.